НАШ БЛОГ

05 Чер 2019
My Post 12 ovahcgj9pvhy4z3frkvprbhtdds4vj8qtkxwz4xklw - Вебінар. Секрети успіху. Частина 3

Вебінар. Секрети успіху. Частина 3

Що розповідати і показувати на вебінарі?  

Поговоримо про підготовку презентації до вебінару, чи як їх ще називають – вебзентаціі. Вони відрізняються від звичних нам презентацій для конференцій, або для індивідуального ознайомлення. У двох словах: вони повинні бути простими і мінімалістичними.

Чому так:

 • Мало тексту, великі зображення на слайдах. Практика показує, що вебінари рідко дивляться в повноекранному режимі – найчастіше це не повністю розгорнуте вікно на екрані. Також зростає кількість переглядів з мобільних. Тому дрібний шрифт і картинки не буде видно. Використовуйте великі зображення, бажано від краю до краю слайду.

Ваш вебінар – одна з вкладок в браузері глядачів. Ваше завдання – утримувати їх увагу, щоб не переключилися. Якщо зображення або текст дрібні, їх не видно – будьте впевнені, глядачі переключаться на іншу вкладку. На слайді полотнище тексту і ви його зачитує вголос? Глядачі швидко прочитають текст, якщо зможуть, їм стане нудно вас слухати, і вони знову ж переключаться. Тому правило: один слайд – одна думка (теза). Потрібна часта зміна слайдів.

Один слайд – одна думка.

• У вебінарах не підтримується анімація на слайдах. Якщо ви не хочете показувати всі буліти списку відразу (і правильно), зробіть серію слайдів, на кожному з яких додаєте по одному булітів. Так само зі складними схемами і діаграмами. Вийде так звана «помилкова анімація».

• В оформленні небажано використовувати кольори з палітри «першого ряду» (чисті, яскраві кольори). Ці кольори – особливо червоний і чорний – «ріжуть» очі. Краще замінити їх на трохи приглушені – це комфортніше для глядачів.

Після того як в презентації відображено всю доповідь, додайте слайди з регламенту: вітання, знайомство, прощання. Перед завантаженням в вебінарну платформу збережіть файл у форматі pdf, щоб не «пливли» шрифти і зображення.

Ретельна підготовка спікерів – запорука легкості та невимушеності в ефірі.

Чому кілька спікерів краще, ніж один:

  • одній людині важко «запалювати» весь вебінар;·       
  • глядачам цікавіше, коли змінюються спикери з різною манерою виступати, темпераментом, компетенціями;
  • тема розкривається з різних сторін;
  • ведучим не так страшно – почуття ліктя допомагає. Тут нема чого соромитися, страх публічних виступів один з найсильніших. Практика і підтримка досвідчених колег допомагає; є можливість підстрахувати колегу, якщо щось піде не так.

Про обов’язкові репетиції

Перша репетиція – зазвичай саундчек: перевіряємо, що у всіх працює звук і відео, встановлені потрібні плагіни. Якщо спікери не вели вебінарів раніше, вивчаємо інтерфейс вебінарної кімнати, вчимося керувати презентацією, красиво передавати слово в ефірі колегам, вмикати / вимикати трансляцію свого робочого столу. Перший раз переглядаємо презентацію.

Далі ми робимо кілька прогонів вебінару, по годині щодня. Спочатку у всіх спікерів в мові постійні «еееее» і заплітається язик. Це нормально. З кожною наступною репетицією мовлення стає все більш гладким і природним. Рекомендуємо робити не менше трьох прогонів, краще п’ять-шість. Можна і потрібно вносити правки в вебзентацію після кожної репетиції, доводячи її до ідеального і комфортного для спікерів стану.

У день перед вебінаром

Ви підготували вебінар з правильною презентацією, набрали на нього багато реєстрацій, ваші спікери повністю готові до завтрашнього ефіру.

Обов’язково зробіть кілька нагадувань про вебінар всім зареєстрованим, бажано, з різним текстом. Інакше більшість забуде про вебінар і не прийде.

Зазвичай нагадування відправляють три рази:

  • за добу до вебінару,
  • за годину до ефіру,
  • за 15 хвилин до ефіру, коли запускають вебінарну кімнату.

Підготовка техніки і приміщення

Добре провітріть приміщення, в якому будете проводити вебінар, і повісьте на двері табличку, щоб вам не заважали.

Раджу використовувати гарнітури з мікрофоном, як у операторів колл-центру. У вбудованих динаміків ноутбука або гарнітури смартфона якість звуку набагато гірша.

Перевірте рівень заряду ноутбуків і гарнітур, а краще підключіть їх до джерела живлення. Ідеально, якщо знайдеться запасний ноутбук з гарнітурою. Іноді трапляються дивні речі, і техніка несподівано відмовляється працювати саме під час ефіру.

Переконайтеся, що у вас підключений інтернет з хорошою швидкістю. Всі платформи для вебінарів мають список технічних вимог до швидкості інтернету, дозволу екрану, версії браузера і Flash Player. Деякі платформи надають послугу «чергування» фахівця техпідтримки на вашому вебінарі для оперативного усунення виникаючих складнощів.

Саундчек

Перед початком ефіру обов’язково проведіть саундчек з усіма спікерами, щоб переконатися, що у них працює зображення з камери і йде звук. Є різні підходи до того, як правильно це зробити.

1. Саундчек в самому вебінарі, але за півгодини до заявленого початку. Провідні по черзі виходять ненадовго в ефір, перевіряють відео і звук. Перед відправкою або публікацією запису вебінару цю частину потрібно буде відрізати. Варіант зручний, але перші глядачі можуть прийти заздалегідь і побачити ваш саундчек і листування в чаті.

2. Можна зробити по-іншому – створити окремий міні-вебінар для спікерів за годину до ефіру і протестувати звук і відео там. Вас ніхто не буде бачити, але немає 100% гарантії, що не виникне проблем з виходом в ефір в основному вебінарі, на який ви зібрали глядачів.

При однакових налаштуваннях вебінар-репетиція і вебінар з великою кількістю гостей поводяться зовсім по-різному в плані стабільності.

Ми практикуємо і той, і інший спосіб саундчеку.

Також є різні думки щодо того, як ведучим проводити час, що залишився після саундчеку час до офіційного початку вебінару. Деякі організатори вебінарів просять ведучих залишатися в ефірі з вимкненими камерами і мікрофонами. Це безпечніше, ніж залишати ефір, тому що під час наступного з’єднання можуть несподівано виникнути складності. Так, дійсно, такий ризик є. Але мені цей спосіб не дуже подобається, тому що порожні віконця на місці передбачуваних спікерів зазвичай нервують глядачів. Підключаючись до вебінару, вони лякаються, що вебінар вже почався, спікери в ефірі, а у них не працює відео і звук. Тоді вони починають писати тривожні повідомлення в чаті, і модератору доводиться заспокоювати панікуючих глядачів. Це не дуже сприятливий початок вебінару, тому ми так не робимо. Ми виходимо з ефіру після саундчеку, залишаємо на екрані заставку з назвою вебінару, фото спікерів і часом початку або перший слайд презентації.

У завершальній статті циклу про вебінар розкажемо все про спікерів та можливі неполадки

Raza|SMM

RAZA|SMM

Ми маркетинг агенція повного циклу RAZA|digital. У нашому арсеналі 8 років досвіду, дружна команда, професійне обладнання та власна фотостудія у м.Львів. Ми створюємо фото контент будь-якої складності: зйомка одягу, взуття, аксесуарів для інтернет-магазинів і модної індустрії. Premium якість. Повний пакет послуг з фотографування одягу (предметна, каталожна, рекламна) і відеозйомка для фешн брендів (відео-дефіле, промо ролики, івент-відео, зйомка бекстейджа). А ще великий спектр дизайнерських послуг: дизайн логотипу, розробка макетів для зовнішньої релами, дизайн каталогів, та друкованої продукції.