НАШ БЛОГ

06 Чер 2019

Вебінар. Секрети успіху. Частина 4

Отже, останні приготування перед стартом ефіру вебінару вже проведені:

  • налаштували нагадування про подію (за годину і за 15 хвилин до початку);
  • завантажили в вебінарну кімнату презентацію і додаткові матеріали;
  • переконалися, що зареєстровані всі ведучі.

Тепер поговоримо про те що і як робити спікеру щоб провести вебінар успішно.

Перед вебінаром. Підготовка спікерів.

Ми намагаємося не вносити правок в матеріали і не проводити репетицій в останню ніч перед вебінаром. Зазвичай це тільки зайвий раз стомлює і погано впливає на зовнішній вигляд спікерів. Своїх колег по ефіру я прошу обов’язково виспатися напередодні і добре поснідати – нам потрібні бадьорі і енергійні ведучі. У гонитві за бадьорістю намагайтеся не переборщити з кавою: вона сильно зневоднює, і рот пересихає під час виступу.

Зовнішній вигляд

Підбираючи одяг для ефіру, уникайте малюнка у вигляді дрібної клітини і смужки, такий малюнок буде рябіти в ефірі. Також краще уникати одягу в колір фону, на якому ви будете сидіти. Якщо ви надягнете білу сорочку і сядете на тлі білої стіни, вони зіллються, і вийде комічний ефект голови без тулуба.

Веб-камера має властивість підкреслювати недоліки шкіри, навіть найменші. Якщо хочете домогтися кращого ефекту (в основному це стосується дівчат), має сенс зробити більш щільний, коригувальний макіяж. І не сідайте спиною або боком до незатемненого вікна – при такому ракурсі буде темне обличчя на екрані.

Про голос

Необхідно розігріти ваш мовний апарат, щоб голос звучав красиво, а язик не заплітався. Є багато технік від різних тренерів з публічних виступів. Мені подобається десятихвилинне відео зірки TED Джуліана Трежер «Як говорити, щоб іншим хотілося слухати» (Julian Treasure, How to speak so that people want to listen).

Гімнастика для голосу

Буде чудово, якщо ви і ваші спікери зможете зробити рекомендовану Джуліаном гімнастику для голосу. Якщо ж затишного місця для гімнастики немає, і вам незручно лякати ні про що не підозрюючих колег по офісу, як мінімум можна попити теплої води, щоб зігріти зв’язки, і з’їсти банан. Так-так, я не жартую, саме банан. Він містить магній, що заспокоює нерви, плюс вийде хороша розминка для губ і щелеп.

Пийте теплу воду

Тепла вода знадобиться і під час ефіру. Обов’язково поставте кілька склянок з теплою водою поруч зі спікерами на столі. Навіть якщо ви зовсім не напружували голос на репетиціях, під час ефіру ви будете хвилюватися більше. Часто від хвилювання сохне в роті і виникає неприємне першіння в горлі, яке заважає говорити. До того ж спостереження показують, що таке першіння заразно: почнете кашляти ви – з великою ймовірністю запершить в горлі у ваших колег. Швидко позбутися від цих симптомів допоможе ковток теплої води.

Як поводитися під час вебінару

Ми запустили вебінарну кімнату, провели саундчек, висить заставка вебінару, і поступово збираються глядачі. Поговоримо про вебінарний етикет.

Вебінар починається з моменту запуску вебінарної кімнати, в якій збираються гості і чекають спікерів. Потрібно привітати гостей, нагадати час початку ефіру. Якщо у вас кілька ведучих, всі вони повинні привітатися з гостями в чаті.

Добре, якщо у вас вийде розважити гостей легкої бесідою в чаті, задати їм кілька запитань.

Слідкуйте за кількістю глядачів

Подивіться, скільки людей у ​​вас збирається. Поруч з чатом зазвичай вказано число глядачів вебінару. Доброю вважається явка 30-50% від зареєстрованих.

Якщо раптом до вас прийшло зовсім мало глядачів, не турбуйтеся. Вебінар записується, і ви його розішлете всім зареєстрованим і / або викладіть на свій канал Youtube для всіх бажаючих. Однак проаналізувати причини низької явки і вжити заходів в майбутньому все одно буде необхідно.

За хвилину до початку вебінару оголосіть хвилинну готовність для виходу в ефір. Натиснувши кнопку «Вийти в ефір», почекайте три-п’ять секунд, потім починайте говорити. Зазвичай глядачі бачать і чують вас із затримкою в кілька секунд, тому якщо ви почнете говорити відразу, початок фрази буде обрізаним.

Як краще вести вебінар: з камерою або залишити тільки закадровий голос?

Багато починаючих вебінарників не наважуються виступати з включеною камерою, соромлячись свого зображення. Деякі досвідчені організатори вебінарів просять своїх запрошених спікерів говорити без камери, щоб не навантажувати інтернет-канал.

Ми радимо пересилити сором’язливість і з самого початку вести вебінари з відеокамерою. Так вам буде набагато легше підтримувати контакт з аудиторією, а глядачам сприймати інформацію. Адже, погодьтеся, ми набагато краще розуміємо співбесідника, коли бачимо його обличчя.

Вийшовши в ефір, привітайте глядачів і переконайтеся, що вони вас добре бачать і чують. Після цього увійдіть об’явіть ваших колег, якщо ви ведете вебінар не один. Зустрітися з глядачами, запропонуйте їм написати що-небудь про себе в чаті. Розкажіть про плановану тривалість вебінару і чи будете ви розсилати запис і презентацію учасникам. Після цього можна переходити до основної частини доповіді.

Відстежуйте число відвідувачів

По ходу презентації стежте за числом відвідувачів вашого вебінару. Зазвичай протягом кількох хвилин після початку відвідувачі ще прибувають, потім їх число повинне стабілізуватися. Якщо ви бачите, що почався різкий відтік відвідувачів в середині вебінару, значить, щось не так. Швидше за все, глядачам стало нудно, спікер їх присипляє своєю монотонністю або, навпаки, стомлює зайвою темпераментністью. Буває і так, що заявлена ​​тема вебінару не відповідає змісту, а доповідь носить відверто рекламний характер – глядачам таке не подобається.

Наша з вами задача, щоб більша частина відвідувачів залишилася до кінця вебінару.

Крім цікавої доповіді і чарівних спікерів, використовуйте інтерактивні засоби для утримання уваги:

  1. Хибна анімація
  2. Видавайте інформацію по частинах, щоб глядачі не відволікалися і чекали кожен наступний слайд
  3. Указка або курсор. Допомагайте глядачам стежити за вашою думкою, вказуючи віртуальної указкою на потрібні елементи на слайді
  4. Малювання. Підкреслюйте важливі моменти на слайдах прямо на очах у глядачів за допомогою інструменту «олівець». Можете ризикнути і запросити їх самих щось підкреслити або написати на ваших слайдах
  5. Задавайте питання глядачам по ходу розповіді. Нехай вони відповідають в чаті, або ж запускайте спеціальні опитування і тестування
  6. Расшарівать глядачам свій екран
  7. Показуйте щось цікаве по темі доповіді. Наприклад покажіть в дії вашу систему опрацювання звернень клієнтів – це діє краще пари десятків слайдів
  8. Даруйте подарунки
  9. Пропонуйте глядачам скачати корисні матеріали по темі вебінару прямо в ефірі


Як відповідати на запитання глядачів

Ви можете відповідати як по ходу розповіді, якщо не боїтеся збитися з думки, так і в спеціальному блоці «Питання-відповідь» в кінці вебінару. У будь-якому випадку гості почнуть ставити вам питання з самого початку, і це добре. Якщо ви не хочете відволікатися під час проведення вебінару, ви можете на них не відповідати. Але обов’язково потрібно сказати, що ви бачите питання в чаті і відповісте на них пізніше, інакше глядачі будуть ображатися. Поки ви розповідаєте презентацію, на питання можуть відповідати ваші колеги, а ви потім відповісте на решту або нові.

Коли щось пішло не так під час ефіру 

Поговоримо про вебінарні «страшилки» – найпоширеніші ситуації, коли щось може піти не так в ефірі.

Проблеми зі звуком: глядачі вас не чують.

Спробуйте вийти з ефіру і повернутися. Найчастіше це допомагає. Якщо ні, спробуйте зовсім вийти з вебінарної кімнати, повернутися і знову вийти в ефір. Якщо дві-три спроби не допомогли, даємо знак вийти в ефір вашому колезі, якщо ви ведете вебінар не поодинці.

Далі, шукаємо джерело проблеми. Перевіряємо гарнітуру, чи включена вона. Іноді її просто забувають включити. Перевірте налаштування гарнітури в системі вебінару – вона повинна «бачити» саме вашу гарнітуру, а не пристрій по замовчуванню. Спробуйте замінити гарнітуру (ви ж узяли на вебінар запасну, правда?).

Зазвичай щось з цих способів допомагає. Якщо нічого з перерахованого не допомогло, оперативно підключати чергового фахівця техпідтримки вебінару.

Проблеми з відео: глядачі не бачать зображення з вашої камери.

Так само, як і у випадку зі звуком, для початку спробуйте вийти з ефіру і увійти в нього знову. Вимкніть на ноутбуці всі програми, в яких може бути задіяна відеокамера, наприклад, Skype. Підключіть фахівця техпідтримки вебінару. Якщо швидко вирішити проблему не вдається, попередьте глядачів, що будете вести вебінар без камери, і починайте.

Спікерам має сенс заздалегідь завантажити в свої профілі в вебінарі фотографії, які будуть використовуватися як аватарки, якщо у вас не вийде відновити відео. Нехай краще глядачі бачать ваше фото, ніж порожній екран.

Відключився звук, або відео під час вебінару: глядачі скаржаться, що перестали вас чути або бачити.

Якщо скаржаться всі глядачі, то проблема на вашому боці. Значить, терміново робимо всі рекомендації з попередніх пунктів. Якщо скаржаться одна-дві людини, то проблема тільки у них. Запропонуйте їм оновити сторінку (F5), а якщо у них не дуже хороший інтернет, то і зовсім відключити відео спікерів. Якщо нічого не допомагає, пообіцяйте надіслати запис вебінару.

Вам задають дуже багато запитань в чаті, ви не встигаєте відповідати.

Це, по суті, не «страшилка», а один з критеріїв успіху. Ви дійсно зацікавили своїх глядачів. Виберіть найцікавіші питання, і дайте відповідь на них, аргументуючи свою вибірковість обмеженнями по часу.

Ви забули свою промову, не пам’ятаєте, що на наступному слайді.

Нічого страшного, гості ж не знають, яким має бути текст. Спокійно відкрийте наступний слайд, зробіть ковток води. Якщо не можете згадати початковий текст, імпровізуйте. Скажіть пару фраз і рухайтеся далі.

Ви не знаєте відповідь на питання.

Всі ми люди і не можемо знати абсолютно все, особливо якщо питання вузького спрямування. Подякуйте за цікаве питання, скажіть, що вам потрібно над ним подумати, та пообіцяйте відповісти на нього особисто за рамками вебінару. Але на питання, безпосередньо пов’язані з темою вашого виступу, краще відповідати.

Вам задають відверто провокаційні питання.

Загальне правило таке: не годуйте «тролів». Якщо не можете з ходу придумати влучну відповідь, краще попередити, що ви не відповідаєте на такі питання і далі їх ігнорувати.

Вам не ставлять взагалі ніяких питань.

Тиша в чаті – це дійсно страшно. Підготуйте два-три цікавих питання з серії «Нас часто запитують» і розкажіть їх, поки ваші глядачі розгойдуються і придумують свої питання.

І під кінець найстрашніше.

Стався збій платформи, вебінар повністю перервався. Шеф, все пропало!

На щастя, таке трапляється дуже рідко. Але якщо таке раптом трапиться, то вам потрібно відправити лист всім учасникам вебінару з вибаченнями і запросити їх на повторний вебінар найближчим часом. Те ж саме робимо в разі вимушеної відміни або переносу вебінару.

Після ефіру  

Ну ось, сподіваємось, нічого страшного під час ефіру не відбулося, і ви швидко впоралися з усіма труднощами. Завершуємо вебінар. Спікери прощаються із глядачами в ефірі, потім в чаті вебінару. Останнім прощається модератор і закриває вебінарную кімнату. Вебінар закінчено. Після завершення вебінару не забудьте обробити запис вебінару, вирізати з неї непотрібне і зберегти в хорошій якості. У багатьох вебінарних платформах розіслати запис можна однією кнопкою, але я віддаю перевагу підготувати повноцінне follow-up лист з посиланням на запис вебінару, презентацію і додаткові матеріали.

 Сподіваємось наші поради стануть вам у пригоді, і ви теж будете із задоволенням і користю проводити вебінари.

Raza|SMM

RAZA|SMM

Ми маркетинг агенція повного циклу RAZA|digital. У нашому арсеналі 8 років досвіду, дружна команда, професійне обладнання та власна фотостудія у м.Львів. Ми створюємо фото контент будь-якої складності: зйомка одягу, взуття, аксесуарів для інтернет-магазинів і модної індустрії. Premium якість. Повний пакет послуг з фотографування одягу (предметна, каталожна, рекламна) і відеозйомка для фешн брендів (відео-дефіле, промо ролики, івент-відео, зйомка бекстейджа). А ще великий спектр дизайнерських послуг: дизайн логотипу, розробка макетів для зовнішньої релами, дизайн каталогів, та друкованої продукції.