НАШ БЛОГ

19 Сер 2019
Dyzajn bez nazvy 36 ovau6plyosabpfncje2ryo6e6zee8ycnpim59vjono - Чому Instagram скасовує лайки і як це вплине на користувачів

Чому Instagram скасовує лайки і як це вплине на користувачів

Як платформа пояснює своє рішення

Інформація про скасування лайків в Instagram з’явилася ще в квітні 2019 року. Експерт з мобільних додатків Джейн Вонг розповіла, що соціальна мережа тестує новий режим відображення: користувачі більше не бачитимуть, скільки лайків у інших. Під фотографією відвідувачі аккаунта побачать ім’я одного з тих хто лайкнув з припискою and others. Конкретне число лайків буде доступно тільки власникові облікового запису.

У травні платформа почала тестування нової версії в Канаді, а з 17 липня – ще в шести країнах: Австралії, Бразилії, Ірландії, Італії, Японії та Нової Зеландії. У Instagram поки не уточнюють, коли зміни торкнуться України. Однак у деяких користувачів позначки «Подобається» вже прибрані в рамках тестування.

Представники Instagram пояснили нововведення просто. Вони хочуть, щоб користувачі зосередилися на самому контенті, а не на підрахунку лайків. Це дозволить людям сконцентруватися на самовираженні, перестати змагатися в популярності і відчути психологічний комфорт.

У Instagram вважають, що завдяки приховуванню лічильника користувачі відмовляться від віртуального роздвоєння особистості. Деякі люди дійсно заводять два аккаунта. Таке явище отримало назву Finstagram (від Cлово fake і Instagram). У finsta-акаунти потрапляють знімки, які здаються занадто недосконалими для основних акаунтів і тому безперспективні в якості «лайкогенеруючих».

Однак важко повірити в те, що керівництво Instagram щиро перейнялось психологічним комфортом користувачів. Популярність соцмережі завжди трималася на дусі змагань. До речі, навіть після приховування лайків підсумкові значення, як і раніше будуть впливати на ранжування записів в стрічці.

Як це відіб’ється на рядових користувачах

Пресинг чужої популярності, яка транслюється через соціальну мережу, для деяких, дійсно виявляється серйозним випробуванням. Наприклад, проведене у Великобританії опитування показує що Instagram і Snapchat – лідери серед ресурсів, що пригнічують самопочуття і самооцінку. У тому числі тому, що користувачі переживають через малу кількість лайків і навіть видаляють фото, які отримали недостатньо реакцій.

Однак для більшості людей, які не заробляють на лайках, сердечка є інструментом так званого «орбітингу». Це тип відносин, коли ви просто лайкаєте чиюсь сторінку, але не вступаєте в активне спілкування, а залишаєтеся «на орбіті». Так можна підтримувати зв’язок з далекими знайомими, колишніми колегами і іншими людьми, яким хочеться передати віртуальний привіт, чи не заводячи при цьому діалог. По суті, такий лайк означає: «Привіт, я тебе бачу! Добре, що ти є ».

Суперництво зазвичай з’являється, коли користувач збирає не кілька сотень підписників, а хоча б кілька тисяч, і стає мікроінфлюенсером – локальним лідером думок. Після цього власник аккаунта вже може отримувати пропозиції по рекламі.

Для більшості ж сердечка виступають скоріше способом зворотного зв’язку, ніж показником успіху.

А головне, позначки «Подобається» не будуть скасовані в принципі – їх просто сховають від власників інших акаунтів. Тому можна буде як і раніше висловлювати симпатії і бачити кількість власних лайків, отримуючи зворотний зв’язок.

 Які наслідки для бізнесу

Instagram – головний спосіб просування безлічі комерційних проектів. Для професійних блогерів лайки – це валюта і аналітичний інструмент, який допомагає встановлювати ціни на рекламу. Так що для власників акаунтів позначки «Подобається» поки що залишаються одним з основних способів показати свою популярність. А для магазинів і брендів, які розміщують в Instagram продукцію, – можливістю виявити попит на ті чи інші товари.

З відходом видимих ​​лайків ці інструменти будуть втрачені. Зате зросте значимість переглядів і коментарів, тому власникам акаунтів доведеться активніше спілкуватися з аудиторією.

SMM-спеціалісти почнуть з подвоєною силою втягувати підписників в обговорення. Тому кількість запитань на кшталт «А які ваші улюблені пісні?» під фотографіями з товарами суттєво зросте.

У мережі є безліч інструкцій, як автоматизувати отримання лайків. Не секрет, що багато акаунтів досягають популярності якраз завдяки накрутці. З коментарями справи йдуть складніше: їх важче алгоритмізувати, а відгуки «фабричних» ботів видно неозброєним оком.

Тим, хто заробляє на накрутці, доведеться переглядати список послуг, адже найпростіший спосіб розкрутити акаунт більше не буде працювати. Зате, ймовірно, зросте попит на коментарі. До речі, один коментар коштує на чорному ринку приблизно в два рази більше, ніж один лайк, і в півтора рази більше, ніж новий підписник

Експерти галузі припускають що рекламодавці і популярні блогери не дуже постраждають від змін в інтерфейсі. Перші отримуватимуть навіть більш якісні рекламні послуги, а другим немає чого переживати, якщо вони створюють хороший контент. У зоні ризику – акаунти-пустишки і ті, хто займається сірим просуванням.

Раніше в своєму блозі Instagram вже оголошував про намір боротися з накрутками і продажем лайк-сердечок. Щоб видаляти «неправові» лайки і відловлювати сторонні додатки, які їх генерують, були використані самонавчувані алгоритми. В остаточному підсумку все це покликане забезпечити дотримання умов використання сервісу.

Скасування лайків в зв’язку з цим – один із засобів тієї ж боротьби з непідконтрольним ринком популярності і «мертвими душами». Як і слід було очікувати від корпорації, Instagram цікавиться в першу чергу юридичними і комерційними аспектами, нехай навіть і роблячи реверанс в сторону тренду на турботу про психіку і прийняття себе.

Raza|SMM

RAZA|SMM

Ми маркетинг агенція повного циклу RAZA|digital. У нашому арсеналі 8 років досвіду, дружна команда, професійне обладнання та власна фотостудія у м.Львів. Ми створюємо фото контент будь-якої складності: зйомка одягу, взуття, аксесуарів для інтернет-магазинів і модної індустрії. Premium якість. Повний пакет послуг з фотографування одягу (предметна, каталожна, рекламна) і відеозйомка для фешн брендів (відео-дефіле, промо ролики, івент-відео, зйомка бекстейджа). А ще великий спектр дизайнерських послуг: дизайн логотипу, розробка макетів для зовнішньої релами, дизайн каталогів, та друкованої продукції.