fbpx

НАШ БЛОГ

14 Січ 2020

Бриф: що це таке, для чого і як його грамотно скласти

Бриф – це коротка письмова форма угоди між замовником і виконавцем, в якій прописані основні нюанси майбутнього проекту

По своїй суті це удосконалена форма технічного завдання, і потрібна вона обом сторонам: і замовнику і виконавцеві.

Цей документ застосовують у різних сферах, в основному при наданні складних послуг.

Бриф містить перелік запитань по суті завдання які максимально розкривають всі деталі по проекту, які матимуть вплив на результат роботи.

По специфіці нашої роботи одним із етапів співпраці з клієнтом є заповнення брифу. АЛЕ! Є певний відсоток людей які скажуть “не хочу-не можу-потім-а може без цього?”

Це є в наслідок елементарного не розуміння масштабу отриманої користі !! Іноді це стосується не тільки замовників, а і самих виконавців, надавачів послуг. Сьогодні не використовувати бриф – злочин поти свого та чужого часу, та жирний мінус в якості роботи.

Всі люди різні і нерідко мають діаметрально протилежні думки про якість, особливо в креативних сферах. У таких ситуаціях рятує бриф – документ, в якому фіксуються всі побажання клієнта і інша необхідна для роботи інформація.

Користь брифу для клієнта

1. Гарантія якості
Чим детальніше і грунтовніше клієнт заповнить бриф – опише всі нюанси, поділиться своїм баченням результату, додасть посилання на аналоги що подобаються – тим більше кінцевий результат буде відповідати його очікуванням. Звідси економічний наслідок – якісно виконана робота приносить клієнтові хороший прибуток.

2. Економія часу
Якщо виконавець підходить до роботи відповідально, він все одно буде задавати питання і випитувати конкретику. Краще відразу приділити кілька годин брифу і потім відповісти на пару уточнюючих питань, ніж відволікатися від роботи на дзвінки і листи кожен раз, коли виконавцеві прийде в голову нова ідея.

3. Новий погляд на власний бізнес
Коли ви заповнюєте бриф, вам самим можуть прийти в голову цікаві ідеї просування, позиціонування і рекламних акцій. На якісь думки може наштовхнути детальний опис властивостей власного продукту, на інші – характеристики цільової аудиторії, або сайти конкурентів. Такий мозковий штурм витягне на поверхню те, про що ви давно забули, або зовсім ніколи не замислювалися.

4. Економія грошей
Навіть неякісну роботу доведеться оплачувати, навіть якщо не в повному обсязі. А потім ви підете шукати нового виконавця і знову платитимете гроші. ТОМУ не скупіться на час і зведете такі ризики до мінімуму.
В брифі закріплені ваші побажання, та план дій виконавця.

Як скласти бриф

Створення брифу вбереже вас від зайвих правок, довгого обговорення проекту, непорозумінь. Але, щоб він працював, потрібно правильно скласти його. Давайте розберемо створення документа брифу по пунктам.

1. Повна контактна інформація про замовника послуг. Необхідна для коректного зазначення компанії в статях, на сайті, в рекламі в і нтернет-продажах.

2. Вид робіт які бажає отримати замовник. Для розуміння типу і об’єму майбутніх робіт.

3. Ціль, для чого клієнтові необхідна дана послуга. Для цілісного розуміння бажань клієнта.

4. Строки реалізації проекту. Допоможе правильно розплнувати час та уникнути непорозумінь в термінах.

5. Приклади аналогічних робіт які подобаються замовнику. Дасть уявлення про формат та стиль в якому працювати.

6. Деталі про продукт чи послугу яку надає замовник. Це допоможе краще зрозуміти, про що варто писати, а про що краще промовчати. Крім того, з детальними даними ви швидше вникнете в тему.

7. Цільова аудиторія компанії. Характеристики ЦА важливі, щоб знайти правильний підхід до читача.

8. Переваги компанії, УТП. Його можна використовувати навіть ніби ненароком, щоб зацікавити читачів і перетворити їх в покупців.

9. Бюджет. У всіх різні можливості, часто не співпадають із бажаннями.

Звичайно, це не повний і вичерпний список питань, але, це основа без якої ну ніяк.

Кожна галузь і вид діяльності має свої тонкощі відповідно до яких виконавець (якщо він професіонал) формує індивідуальний додатковий список питань, навіть якщо їх буде 2-3 це дасть велике підгрунтя для якісного виконання роботи.

Важливо

Не всі клієнти згодні заповнювати бриф, навіть якщо розуміють його важливість. Тому можна доручити заповнення документа менеджеру або зробити це самому: подзвонити клієнтові по телефону, в Skype задати питання і записати відповіді. Але не забудьте після цього вислати заповнений бриф на узгодження.

Raza|SMM

RAZA|SMM

Ми маркетинг агенція повного циклу RAZA|digital. У нашому арсеналі 8 років досвіду, дружна команда, професійне обладнання та власна фотостудія у м.Львів. Ми створюємо фото контент будь-якої складності: зйомка одягу, взуття, аксесуарів для інтернет-магазинів і модної індустрії. Premium якість. Повний пакет послуг з фотографування одягу (предметна, каталожна, рекламна) і відеозйомка для фешн брендів (відео-дефіле, промо ролики, івент-відео, зйомка бекстейджа). А ще великий спектр дизайнерських послуг: дизайн логотипу, розробка макетів для зовнішньої релами, дизайн каталогів, та друкованої продукції.