Як правило, створення бренду ведеться в команді. Але в будь-якій справі є свої правила, згідно з якими основна основна робота. Брендинг – не проста “справа”, але при успішному завершенні може принести вагомий прибуток, як виконавцям, так і замовникам, якщо це не одні і ті ж люди)
Потрібно в першу чергу розкрити потреби і мотиви покупців – це і є ключі до успіху. Брендинг заснований не на рейтингах, загальноприйнятих думках або здоровому глузді, а вибір покладається на мотиви споживачів і складається з декількох етапів: аналіз ринку, стратегії компанії, неймінгу та звичайно ж дизайну.
Саме споживач вирішує довіряти вашій продукції чи ні.
У втіленні комерційної ідеї будь-яка дрібниця може зіграти свою роль, і найменший нюанс чи помилка можуть привести до непоправних наслідків.
Компоненти бренду
До структурних компонентів бренду, що впливають на його успішне просування на ринку відносяться його фізичні і матеріальні складові – найменування, символіка (товарний знак, логотип, фірмовий стиль, дизайн) і слоган.
- Неймінг – створення яскравої назви що запам’ятовується – і це перше питання, яке виникає при створенні товару. Обов’язковою загальноприйнятою умовою є стислість, простота, милозвучність і його однозначність.
- Символ бренду повинен бути оригінальним, новим і практичним. Зрозумілість і простота потрібні для того, щоб споживач не витрачав багато часу на його вивчення, досить 3-5 деталей або геометричних фігур.
- Серед рекламістів відомо, що слоган в перекладі з гаельської мови – це бойовий клич, а з німецької – гасло. Слоган для сучасної реклами – прямий шлях до успішного брендування, чим він голосніший і привабливіший, тим швидше інформація про фірму або товар відкладеться в пам’яті у потенційного споживача.
Створення бренду – це повноцінний процес, що охоплює не тільки перераховані вище матеріальні складові, а й аналіз ринкової ситуації, конкурентного середовища та проведення позиціонування торгової марки.
Маркетингова політика
Крім візуального втілення важливо звернути увагу на формування маркетингової політики бренду, яка включає:
– чітку лінію позиціонування товару (визначення цільового сегмента аудиторії), тобто для кого він створюється, буде це преміум або економ-продукт, чи існують прямі конкуренти на ринку, хто зацікавлений в придбанні пропонованого товару та ін .;
– гарантія якості пропонованого продукту – якість повинна відповідати заявленим параметрам;
– продумана цінова політика бренду;
– створення активної мережі продажів, спрямованої на підвищення впізнаваності бренду;
– формування вигідних пропозицій для кожної категорії партнерів – від дистриб’юторів до дрібнооптових і роздрібних продавців.
Позиція бренду виявляється і формується на підставі його відмінних якостей або тих вигод, які отримує покупець з його придбанням, або тих характеристик, які відрізняють його від конкурентів.
Етапи створення бренд-стратегії
1) Аналіз ринку, оцінка рівня конкуренції, попиту на продукцію в обраному сегменті.
2) Перевірка бренду на відповідність морально-етичним, правовим і іншим нормам, здатним перешкодити його успішному просуванню і розвитку.
3) Перевірка конкурентоспроможності бренду, виявлення у нього конкурентних переваг.
4) Перевірка бренду на відповідність заявленій якості / рівню ціни.
5) Формування стійкої асоціації з брендом у споживчої аудиторії. Досягається за рахунок вірусної реклами, застосування різних методів реклами – від зовнішньої до медійної, використання інструментів промо-просування, зокрема акцій і конкурсів.
6) Розрахунок бюджету. Запуск бренду вимагає достатньо фінансування. Варто врахувати, що не маючи на руках суми, що дорівнює річному рекламно-виробничому бюджету бренду, його запуск просто не варто ініціювати.
7) Аналіз та контроль ходу розкрутки бренду. Використання ефективних засобів дозволить оптимізувати витрати, допоможе уникнути необдуманих кроків і дій.
Буде краще, якщо на формування вашого бренду також посприяють і люди, потенційні клієнти. Це можливо завдяки соцмережам, форумам і іншим каналам комунікації.